petak, 17. veljače 2023.

Večer ekologije

16. veljače 2023. održan je u prostorijama I. OŠ Bjelovar u okviru Erasmus+ KA 1 projekta Our Rule – Healthier and Greener School  ciklus ekoloških radionica - „Večer ekologije“. Na Večeri ekologije okupili su se zainteresirani učenici, a u radioničkom tipu rada, služeći se inovativnim načinima poučavanja i iskustvenim učenjem, njihove su voditeljice osmislile i realizirale aktivnosti kojima je cilj učenje o zdravim stilovima življenja i nužnosti očuvanja prirode.

Tako je učiteljica Matematike Jela Galunić, održala radionicu „Brojevi u hrani“. Učenici su se upoznali s pojmom „E brojeva“ i ulogom aditiva u hrani. Proučili su tablicu „E brojeva“ te istražili koje od aditiva bi trebalo izbjegavati. Učenici su samostalno istraživali sastav proizvoda koje svakodnevno konzumiramo i istražili aditive u njima.


Učiteljica Povijesti, Jelena Halgaš održala je radionicu pod nazivom  „Ekološke katastrofe u povijesti“. Učenici su istraživali informacije o ekološkim katastrofama te pomoću digitalnog alata Padlet izradili lentu vremena u kojoj su kronološki prikazali katastrofe koje su pogodile svijet.





Učenici 2. c sa svojom su učiteljicom Sanelom Cvančić, nastavljajući aktivnosti razrednog projekta „Green Ways“,  izradili senzomotornu stazu u hodniku naše škole. Senzomotorna staza služi učenicima kako bi bili fizički aktivniji tijekom školskog dana i svjesniji brige o vlastitom fizičkom i psihičkom zdravlju.



S učiteljicom Engleskog jezika Valentinom Cepanec učilo se o recikliranju


Učenici 7. c i 7. b razreda sudjelovali su na radionici prenamijene starih majica u platnene torbe

  
 

Učiteljica Engleskog jezika Petra Turković održala je radionicu pod nazivom „Healthy Snacks For Healthy Life“. S učenicima petih razreda proučavala je zdrave namirnice i kombinacije namirnica koje nam daju energiju i čine nas sitima između obroka. 




Učenici su pripremili  namaz od avokada (guacamole) s integralnim krekerima,  stabljike celera punjene kremastim sirom, crvenom paprikom baburom i klicama rotkvice;  zalogajčiće od banane s maslacem od kikirikija i borovnicama;  datulje punjene maslacem od kikirikija i  smoothie od banane, šumskog voća i zobenog mlijeka. 



           
Naučili su da zdrave namirnice mogu biti vrlo ukusne i da možemo uživati u ukusnim međuobrocima tako da svome tijelu osiguramo energiju bez da ga opterećujemo šećerima.  

Učenici 8. c razreda s učiteljicom Hrvatskog jezika Matejom Ištok iskoristili su lijepo vrijeme i boravili u školskom dvorištu. Čitali su različite tekstove o zaštiti okoliša i recikliranju te su osmislili i snimili kratke eko-poruke o očuvanju energije te brizi za okoliš.











Večer, autor: Mateja Ištok

Skupina darovitih učenika se kroz iskustvene vježbe osjetila, tijela i pokreta sa školskom psihologinjom Mirelom Ileković upoznavala s konceptom i dobrobiti  „mindfulnessa“ koji pomaže da naš mozak bude zdrav i jak, da postanemo uspješniji i osjećamo se bolje. Natjecali su se u izgradnji tornja od špageta (Marshamallow izazov) i na taj način razvijali kreativno mišljenje, vještine suradnje u timu i rješavanja problema. 

         

Učenici 6. c sudjelovali su na radionici „Lirske pejzažne pjesme“, koju je vodila učiteljica Hrvatskog jezika Sanja Sabljak. Kroz aktivnosti: čitanje lirskih pjesama, izrada zajedničke ilustracije pjesme i snimanje zamišljenog intervjua s pjesnikom u formi radijskog priloga, osvijestili su vlastitu vezu s prirodom i mogućnost izražavanja doživljaja prirode riječima; iskustveno su učili o opuštajućoj ulozi umjetnosti i teškoćama i radostima timskog rada. 


Služeći se scenskim improvizacijama i suvremenom tehnologijom, naučili su da je izražavanje doživljaja, misli i osjećaja o prirodi kroz umjetnost jedan od načina osvješćivanja neraskidive veze čovjeka i prirode i nužnosti njenog očuvanja. 

 

        

Učiteljica Prirode Maja Puc održala je radionicu „Izrada eko paste za zube iz prirodnih sastojaka“ na kojoj su  učenici sedmih razreda izradili svoju eko pastu za zube iz provjerenih, lako dostupnih sastojaka bez štetnih aditiva i nepotrebne ambalaže. Svaki je učenik kući ponio recepte za pastu za zube od prirodnih sastojaka i pastu za zube u ambalaži koju može ponovo koristiti. Na radionici su učenici saznali i zanimljive povijesne podatke o higijeni zubi, sredstvima kojima su zube prali stari Grci i Rimljani, mogli su čuti kako u nekim krajevima svijeta ljudi koriste kao zubnu pastu drveni ugljen, blato, sol ili pepeo, ali i saznati kako su suvremene paste za zube uglavnom nepoznatog sastava i upitnog djelovanja na zdravlje

 


Učiteljica Engleskog jezika Helena Gustović Ljubić održala je s učenicima 6. c radionicu na temu zagađenja plastikom. Na početku radionice učenici su pogledali TED-Ed video pod nazivom A brief history of plastic. Nakon toga su razgovarali o važnosti recikliranja, tj. smanjenja količine plastike koju koristimo u svakodnevnom životu. Učenici su zatim samostalno istraživali koliko treba određenim proizvodimo od plastike da se razgrade. Na kraju sata odigrali su Kahoot kviz kako bi vidjeli koliko su naučili o ovoj vrlo bitno temi. Kviz je izradila ravnateljica Martina Supančić.













Nema komentara:

Objavi komentar

Green games – Igra domino

Učenici 4. b sa svojom su učiteljicom Natašom Ljubić Klemše sudjelovali na ekološkoj radionici izrade domino pločica od kartona. Već korište...