16. veljače 2023.
održan je u prostorijama I. OŠ Bjelovar u okviru Erasmus+ KA 1 projekta Our Rule – Healthier and
Greener School ciklus
ekoloških radionica - „Večer ekologije“.
Na Večeri ekologije okupili su se zainteresirani učenici, a u radioničkom tipu
rada, služeći se inovativnim načinima poučavanja i iskustvenim učenjem, njihove
su voditeljice osmislile i realizirale aktivnosti kojima je cilj učenje o zdravim
stilovima življenja i nužnosti očuvanja prirode.
Tako je učiteljica Matematike Jela
Galunić, održala radionicu „Brojevi u hrani“. Učenici su se upoznali s
pojmom „E brojeva“ i ulogom aditiva u hrani. Proučili su tablicu „E brojeva“ te
istražili koje od aditiva bi trebalo izbjegavati. Učenici su samostalno
istraživali sastav proizvoda koje svakodnevno konzumiramo i istražili aditive u
njima.
Učiteljica Povijesti, Jelena Halgaš
održala je radionicu pod nazivom „Ekološke
katastrofe u povijesti“. Učenici su istraživali informacije o ekološkim
katastrofama te pomoću digitalnog alata Padlet izradili lentu vremena u
kojoj su kronološki prikazali katastrofe koje su pogodile svijet.
Učenici 2. c sa svojom su učiteljicom
Sanelom Cvančić, nastavljajući aktivnosti razrednog projekta „Green Ways“, izradili
senzomotornu stazu u hodniku naše škole. Senzomotorna staza služi učenicima
kako bi bili fizički aktivniji tijekom školskog dana i svjesniji brige o
vlastitom fizičkom i psihičkom zdravlju.
S učiteljicom Engleskog jezika
Valentinom Cepanec učilo se o recikliranju.
Učenici
7. c i 7. b razreda sudjelovali su na radionici prenamijene starih majica u
platnene torbe.
Učiteljica
Engleskog jezika Petra Turković održala je radionicu pod nazivom „Healthy
Snacks For Healthy Life“. S učenicima petih razreda proučavala je zdrave
namirnice i kombinacije namirnica koje nam daju energiju i čine nas sitima
između obroka.
Učenici
su pripremili namaz od
avokada (guacamole) s integralnim krekerima, stabljike
celera punjene kremastim sirom, crvenom paprikom baburom i klicama
rotkvice; zalogajčiće
od banane s maslacem od kikirikija i borovnicama; datulje
punjene maslacem od kikirikija i smoothie od banane,
šumskog voća i zobenog mlijeka.
Naučili
su da zdrave namirnice mogu biti vrlo ukusne i da možemo uživati u ukusnim
međuobrocima tako da svome tijelu osiguramo energiju bez da ga opterećujemo
šećerima.
Učenici 8. c razreda s učiteljicom
Hrvatskog jezika Matejom Ištok iskoristili su lijepo vrijeme i boravili u
školskom dvorištu. Čitali su različite tekstove o zaštiti okoliša i
recikliranju te su osmislili i snimili kratke eko-poruke o očuvanju energije
te brizi za okoliš.
Večer, autor: Mateja Ištok
Skupina darovitih učenika se kroz iskustvene
vježbe osjetila, tijela i pokreta sa školskom psihologinjom Mirelom Ileković upoznavala
s konceptom i dobrobiti „mindfulnessa“ koji pomaže da naš mozak bude
zdrav i jak, da postanemo uspješniji i osjećamo se bolje. Natjecali su se u
izgradnji tornja od špageta (Marshamallow izazov) i na taj način razvijali
kreativno mišljenje, vještine suradnje u timu i rješavanja problema.
Učenici 6. c sudjelovali su na
radionici „Lirske pejzažne pjesme“, koju je vodila učiteljica Hrvatskog
jezika Sanja Sabljak. Kroz aktivnosti: čitanje lirskih pjesama, izrada
zajedničke ilustracije pjesme i snimanje zamišljenog intervjua s pjesnikom u
formi radijskog priloga, osvijestili su vlastitu vezu s prirodom i mogućnost izražavanja
doživljaja prirode riječima; iskustveno su učili o opuštajućoj ulozi umjetnosti
i teškoćama i radostima timskog rada.
Služeći se scenskim improvizacijama i
suvremenom tehnologijom, naučili su da je izražavanje doživljaja, misli i
osjećaja o prirodi kroz umjetnost jedan od načina osvješćivanja neraskidive
veze čovjeka i prirode i nužnosti njenog očuvanja.
Učiteljica Prirode Maja Puc održala je radionicu „Izrada
eko paste za zube iz prirodnih sastojaka“ na kojoj su učenici sedmih
razreda izradili svoju eko pastu za zube iz provjerenih, lako dostupnih
sastojaka bez štetnih aditiva i nepotrebne ambalaže. Svaki je učenik kući ponio
recepte za pastu za zube od prirodnih sastojaka i pastu za zube u ambalaži koju
može ponovo koristiti. Na radionici su učenici saznali i zanimljive povijesne
podatke o higijeni zubi, sredstvima kojima su zube prali stari Grci i Rimljani,
mogli su čuti kako u nekim krajevima svijeta ljudi koriste kao zubnu pastu
drveni ugljen, blato, sol ili pepeo, ali i saznati kako su suvremene paste za
zube uglavnom nepoznatog sastava i upitnog djelovanja na zdravlje
Učiteljica
Engleskog jezika Helena Gustović Ljubić održala je s učenicima 6. c
radionicu na temu zagađenja plastikom. Na početku radionice učenici su
pogledali TED-Ed video pod nazivom A brief history of plastic. Nakon toga su
razgovarali o važnosti recikliranja, tj. smanjenja količine plastike koju
koristimo u svakodnevnom životu. Učenici su zatim samostalno istraživali koliko
treba određenim proizvodimo od plastike da se razgrade. Na kraju sata odigrali
su Kahoot kviz kako bi vidjeli koliko su naučili o ovoj vrlo bitno temi.
Kviz je izradila ravnateljica Martina Supančić.
Nema komentara:
Objavi komentar